Dressyr i ridhuset

Alltså jag vet inte om det var så jäkla smart att rida i dag faktiskt... Mina sår hade torkat upp bra under dagen så jag klistrade glatt på compeed skavsårsplåster och tänkte att nu blir det ju inga problem att rida. Åkte iväg till stallet och tog ett dressyrpass i ridhuset med Nino. Såren kändes bara litegrann så vi tränade på som vi brukar. När jag sedan kom hem och tog av mej ridbyxorna så har såren ändrat färg från röda till vita...
Det här kan ju inte vara bra. Antagligen har såren blivit vätskiga igen av värmen och friktionen så skinnet är säkert geggigt och äckligt där under plåstren. Jag vill ju inte slita bort plåstren nu för det kommer ju göra svinont och skinnet kommer följa med fast samtidigt är det väl inte bra att ha det så som det är nu heller..?

Aja nog tjatat om mina sår. Är huvudet dumt får kroppen lida!
Hur gick det på träningen i dag då? Jo då det gick bra. Vi tränade som sagt i ridhuset i dag för att Nino ska börja slappna av bättre även där inne. Vi har mest tränat på utebanan och han är mer avslappnad där än inne just nu. Tränade även lite på nedsittning i traven. Jag brukar ju rida lätt i traven för att hjälpa honom hålla takten så nu när jag satt ner i traven trodde han det var dags för galopp men det tränar vi vidare på nästa gång.

Kommentera här: