Shit va pin!

Jag har tänkt på en sak efter tävlingen jag och Biten var på...
Många tycker att det är pinsamt om det går dåligt på tävling, "vad säger/tänker folk om mej nu när det gick så dåligt?". 
Jag tycker rent allmänt att folk lägger sig i vad andra gör alldeles för mycket! 
Jag tror alla skulle må bättre av att lägga den fokusen och energin på att utveckla sig själv istället för att snacka runt om vem som gjort vad. 
Den som snackar skulle må bättre av att lägga energin på sig själv och den som det snackas om skulle må bättre om folk inte snackade så mycket. Win win! 

Jag känner faktiskt inte att det är ett dugg pinsamt fast vi fick väldigt dåligt resultat på tävlingen. Shit happens! Jag tränar faktiskt på att inte låta såna tankar komma in i min hjärna ;) 
Ingen på tävlingen vet vad jag och Biten gjort innan, ingen vet hur mycket vi tränat, ingen vet vad vi har för mål och ingen har egentligen med det att göra heller. Bättre att fokusera på sin egen ritt. 

Det rör mej inte i ryggen att Biten svassade runt med sin lilla korumpa bland alla fluffiga dressyrrumpor som alla halvbloden hade på framridningen.
Den enda skimmeln och den enda araben plus att vi fick dåliga poäng för Biten tyckte domaren var läskig hehe.
Ja vi stack ut i mängden, ingen lär ha missat oss, men jag känner bara who cares?! Inte jag! 
Vill dom titta, ja men låt dom. 
Jag hade kunnat rida runt med en röd clown-näsa och inte brytt mej om ifall folk glodde och viskade. 

Japp så känner jag nu för just nu är jag stark mentalt men sånt går ju lite i vågor. Vissa dagar är man väldigt skör och det brister för minsta lilla grej och andra dagar har man clown-näsa utan att bry sig ;) 
Skönt att man blir mer säker på sig själv med åren men jag hade verkligen behövt lite mer av det under tonåren och ponnytiden. 

Tycker ni det är pinsamt om det går dåligt på tävling? 
Eller tyckte ni kanske det förr men inte nu längre? 


Foto Anne Hammar


1 Anne:

skriven

Alla som har sett dig och Biten på träning vet hur stabilt ni presterar, nu fick ni inte chansen att visa någonting av det på tävlingen. Det hedrar dig att du tog det med ett leende på läpparna, underbart att se! Och visst stack ni ut i mängden, för att ni var grymt snygga. Kanske lite korumpa, men jäkligt gnistrande svans.

Svar: Tack vad gullig du är :) Ja svansen var jättefin :)
MalinKalin

2 Vanessa andersson:

skriven

Hmm kan typ tänka "åh nu tycker de att jag inte kan rida" men alltså det är inte så att jag ältar det fram och tillbaka hela tiden.Utan kanske just där och då när tanken kommer. Men sen lär man av sina misstag ju ;)

folk får tycka och tänka..Vad gör det mig om 100 år? ;)

Svar: Skönt i alla fall att du inte tänker så mycket på det :)
MalinKalin

3 Neapocalypse - en alternativ hästblogg:

skriven

Haha det enda jag ser när jag ser på tävling är coolaste hästen, haha. Ni skulle absolut fått min uppmärksamhet!!

Svar: Kul att du tänker så istället! Skulle behövas fler som tänker som dej tror jag :)
MalinKalin

4 Klara Forsström:

skriven

Vilket vackert huvud din häst har!

Svar: Ja han är söt fast än han inte har så arabtypiskt huvud ;)
MalinKalin

Kommentera här: