Att välja med hjärtat

När jag och min lillasyster Linda var yngre så blev vi ibland lite avis på våra kompisar som reste utomlands med sina familjer. Vi tjatade på mamma att vi också ville ut och resa. 
Mamma förklarade att vi kan inte både resa utomlands och ha hästar. 
Vi måste välja mellan att resa utomlands nån vecka per år eller ha hästarna året runt. 
Då blev valet väldigt enkelt. Vi valde så klart med hjärtat och jag har hellre hästar alla dagar i veckan än reser runt. 
Visst vore det kul att resa utomlands och se lite annat men samtidigt är jag säker på att hästarna ger så mycket mer. Resa kan jag göra senare i livet. 

Så nu sitter jag här snart 25 år gammal och har nyligen skaffat mitt första pass. 
Vi har ju varit till Danmark och Norge tidigare men det räknas liksom inte ;) 
Jag har gjort en flygresa till Malmö och tillbaka en gång. Det var förr förra året tror jag. Min första flygtur hehe. 

Nu när mamma fyllde 50 år så passade vi på att åka till Tyskland och kolla på stora hopp- och dressyrtävlingar för att fira. Plus att vi bodde i en svit på ett jättefint hotell. 
Nu funkar ju det eftersom jag, mamma och Linda jobbar alla tre. Förr skulle ju mamma betala allt. 
Det var verkligen jättekul att vara i Tyskland men som sagt måste jag välja blir det lätt hästarna här hemma <3 


Kommentera här: