Frostigt

Igår slog det till och blev smällkallt i Edsbyn. När jag vaknade hos mamma var det -13 sen när jag kom till syrran var det -10. Jag fick låna täckbyxor av syrran när vi red ut för jag hade inte tagit med några eftersom det inte skulle bli så kallt ;) 

Snuttan var jättepigg och glad. -10 är ju liksom idealtemperaturen för henne med den fluffiga vinterpälsen. Donathello tyckte nog det var lite kallt och ville hellre stanna hemma och mysa och äta tror jag hehe. 
Fast när vi väl kom iväg så piggnade han också till. 

Jag hann ta lite bilder med mobilen innan vi red iväg men under ritten så dog mobilen och påstod att det var slut på batteri fast det egentligen var nästan fullt. Gissar att det var nån mer som tyckte det var kallt ;)
Annars hade det blivit läckra bilder på två riktigt frostiga hästar när vi kom hem igen! 
Det syns ju speciellt mycket på Snuttan som är svart. Hon var frostig längst ut på pälsen överallt i fram och lite på sidorna. Såg ut som hon färgat ombre ;) 




Frostigt i känselhåren innan vi red iväg. 


Thello är duktig han! Säger man åt honom att stå still så stannar han där tills man hämtar honom :) 




Snuttans lurviga öron. SÅ söta! <3 
1 Neapocalypse - en alternativ hästblogg:

skriven

Minus 10 är ju inte kallt alls :'D

Svar: Nä egentligen inte men vi hade ju nästan bara haft plusgrader innan så då blev det kallt med -10 ;)
MalinKalin

2 Jen:

skriven

Men ÅH vilka sötnosar! Den lille- jag dog lite :) Min mobil dör också alltid när det är kallt :(

Svar: Ja hon är ju för söt <3
MalinKalin

3 Denise:

skriven

Såå sööt och lurvig! :D

Svar: Eller hur :)
MalinKalin

Kommentera här: