Onsdagsdressyr 29 januari



Millan var jätteduktig i dag! Jag vet att jag har skrivit förr att hon blir bättre och bättre hela tiden men hon gör faktiskt det. Hon är jättehärlig att rida nu och går i mycket stadigare form än tidigare. 

Vi tränade mycket på övergångar. Trav, skritt, trav. Galopp, trav, galopp, trav och så vidare. Efter ett tag gick hon ganska stadigt i form även i övergångarna. Hon brukar tappa formen lite då så jag måste träna på att vara snabbare med hjälperna för att hon ska behålla formen. 

Vi har ju börjat träna förvänd galopp lite smått och fortsatte med det i dag. 
På långsidorna gjorde vi som en liten båge så att man får rida ungefär halva bågen på långsidan i lite förvänd galopp. 
Jag var lite otydlig med hjälperna dom första gångerna så då bröt Millan av till trav när det blev förvänd men sen när jag var tydligare gick det bra. 
Det känns som att det här är en lagom övning för oss just nu. 

Duktiga, duktiga Millan :)

I morgon är det löshoppning som gäller så jag ska skynda mej som bara den efter jobbet så jag hinner till ridhuset för att kolla :) 


Kommentera här: