Uteritt i solen

I dag blev det en härlig uteritt i solen i ca 1 timme och 45 min :)
 
Vi provade en ny ridväg för jägarna var ute i skogen och härjade där vi brukar rida.
Fick skjuts till ridhuset där vi brukar träna på onsdagarna och så red vi tillbaka till stallet. Vi har inte ridit där förr så vi fick fråga en gubbe längs vägen åt vilket håll vi skulle rida men det gick bra. Kul att undersöka lite nya ridavägar.
Diana tyckte att det var jättespännande med en ny ridväg i alla fall :)
Hon är så rolig att rida när hon är så där positiv och nyfiken på allt.
Vi stannade till på ett ställe och kollade GPSen och då hittade hon ett sittunderlag på marken som hon bet tag i och lyfte upp hehe. Hon gör ofta så när hon ska undersöka saker, då ska hon bita i dom och kolla om dom håller :P
 
Läste i morse i Allt om dressyr om att känna hästens bakben. Så jag testade det i dag och det är fan skitsvårt tycker jag. Jag ska ju träna på timingen med hjälperna och om man t.ex. ska rida skänkelvikning så måste man ju veta när och vilket ben hästen lyfter för att få bäst effekt av hjälperna. Det är mycket lättare att känna frambenen på hästen plus att man ser hur bogarna rör sig så det blir lättare att räkna ut.
 
Jag försökte se på Dianas skugga vilket ben hon lyfte och liksom räkna för mig själv ett, två, höger, vänster och samtidigt känna rytmen. Men det där får jag nog träna mer på.
Det är ju en början i alla fall.
 
Nä nu är det natti natti för jag ska ju jobba i morgon.
 
 
 
1 Annika:

skriven

Söt!

Kommentera här: