Uteritt i för varma kläder :P

I morse klev jag upp tidigt för att vara lördag och tände ljus och gjorde gröt. Mysigt!  Det går ju bra att kliva upp tidigt en lördag när man har varit ledig i flera dagar under veckan och fått sova en massa ;)
Sen bar det av till stallet för en uteritt med Anne och Stefan.
Diana var rätt pigg och så blåste det lite så det fanns många "spöken" att titta på hehe.
Det är så mjukt på grusvägarna nu så vi galopperade en del. Tidigare när det var minusgrader ute var ju grusvägarna nästan lika hårda som asfalt så då blev det mest skritt.
Diana fick gå först på vägen hemmåt och det går ju bra bara man har kommit förbi dom andra hästarna men före det krävs det en hel del övertalning hehe.
Antingen står hon helt stilla och bryr sig inte om mig eller så backar hon. Men då gäller det att ta fram envisheten och bestämma sig för att jag är envisast!
Övning ger färdighet.
Det känns ju bättre att träna på att gå med Diana först i ledet när det är ljust ute för när hon börjar backa ner i diken och greja när det är mörkt och man inte ser vart man hamnar då är det inte så roligt. Så vi får passa på nu när man kan rida dagtid :)
 
I morgon när vi ska rida så ska jag i alla fall inte ha lika varma kläder på mej om det blir lika varmt ute. Det blev väldigt svettigt hehe. Jag hade ju täckjacka och täckbyxor på mej så i morgon skipppar jag täckbyxorna och så kanske jag tar en tunnare jacka. Onödigt att svettas så man flyter runt i sadeln liksom hehe :P
Det är svårt att klä på sig lagom varma kläder den här årstiden tycker jag.
 
 
Jag och Donathello i torsdags :)
1 Amanda:

skriven

Fin bild!

Kommentera här: